Pincode

8 september 2019 - Ayerbe, Spanje

Vandaag de start op de ouderwetse manier. Adri gaat eerst de auto naar het eindpunt brengen waar hij op de fiets stapt en mij tegemoet fietst. Op een afgesproken punt halverwege wacht ik hem op waarna Adri omkeert en we samen de tweede helft fietsen. We verheugen ons natuurlijk op de komst van Nel en Jeroen. Het gaat niet alleen erg gezellig worden maar ze gaan ook onze auto rijden zodat wij de hele dag samen kunnen fietsen!

Het was vandaag een mooie tocht. Gelukkig niet met zoveel hoogtemeters als gisteren maar wel met van die korte steile klimmetjes. Even op de pedalen maar daarna herstellen tijdens een afdaling. Omdat ik ‘s ochtends meer tijd heb omdat Adri later begint met fietsen na het wegbrengen van de auto, neem ik vast een pauze na ongeveer 20 km. Lekker een kopje ‘café con leche’. Uitstekende koffie voor een euro.... Leuke prijzen in Spanje.

Halverwege de rit kwam ik in het dorpje Anzanigo waar ik op Adri zou wachten. Ik moest van de route af het dorpje in en we hebben de afspraak dat ik dan mijn locatie deel zodat hij weet waar hij me kan vinden. Ik had mij comfortabel naast de kerk op een bankje onder een boom geïnstalleerd toen ik ontdekte dat ik geen ontvangst had. Zowel 3G als 4G lieten het afweten evenals de telefonie. Dat is natuurlijk erg onhandig wanneer je je locatie wilt delen. Ik heb toen mijn telefoon even uitgeschakeld. Soms helpt het wanneer je opnieuw opstart maar helaas... wat bleek? Ik moest mijn pincode van mijn simkaart invoeren maar die wist ik niet. Ik had vlak voor deze reis een nieuw abonnement afgesloten. Wel had ik de nieuwe pincode genoteerd om die later te wijzigen maar niet zo handig wanneer je die opslaat in je telefoon. Wat nu? Adri kon mij niet bereiken, ik kon Adri niet bereiken. Ik ben naar de route terug gegaan en heb daar gewacht tot hij voorbij zou  komen. Omdat hij ‘s ochtends moeite had gehad om op de route te komen was hij veel later op de afgesproken plaats dan gepland. Dat had hij wel per app doorgegeven maar dat had ik uiteraard niet kunnen lezen. Wat was ik blij toen ik hem in de verte aan zag komen rijden!

Vervolgens was natuurlijk de vraag: hoe kom ik nu aan mijn pincode die op een kaartje staat dat thuis ligt. Gelukkig bracht mijn fantastische buurvrouw en vriendin Ageeth redding. Ik heb haar met Adri’s telefoon gebeld. Zij is bij ons thuis gaan zoeken en heeft een foto van het kaartje geappt naar Adri. Zo is mijn laatste mogelijkheid om mijn telefoon te ontgrendelen gelukt! Nogmaals dank Ageeth!

Vanaf Anzanigo voerde de route door het dal van de Gallego en kwamen we langs de ‘Rode rotsen’, Los Mallos de Riglos (zie de foto). Schitterend. De rotsen rijzen wel 300 meter omhoog uit het landschap. Ze zijn zeer geliefd bij klimmers en dat kunnen we ons voorstellen. Een heel imposant gezicht.

Bij aankomst in het hotel in Ayerbe hoorden we van de eigenaar dat er een fiesta gaande is in het stadje. We zijn gaan kijken (moesten natuurlijk ons welverdiende biertje drinken aan het eind van een fietsdag) maar er werd om 17.00 uur op zondagmiddag nog voluit opgebouwd. Er staat een groot podium. We gaan straks maar eens kijken. Wie weet wat we daar aantreffen en als het de moeite waard blijkt te zijn dan horen jullie dat morgen.

P.s. We lezen met veel plezier de reacties op ons blog. We gaan er echter niet persoonlijk op reageren maar weet dat we het erg leuk vinden!

Etappe 2, van Puente de Sabinanigo naar Ayerbe, 70 km.
Totaal: 162,5 km.

1. Nel Pierik:
    8 september 2019
    Dan zit je denk ik toch wel even in de rats. Geen locatie kunnen delen. Jullie goede buur was nu dus ook een verre vriend! 😊
  2. Margriet:
    8 september 2019
    Wat n beeldend verslag. Heerlijk om te lezen. Volop genieten voor jullie. En.... begrijp dat de benen het goed doen. Goed getraind dus
  3. Mathilde:
    8 september 2019
    Ha Petra en Adri, weer reuze spannend om alles te lezen. Ik vertrek morgen naar Competa in Andalusië, maar niet per fiets ....zal alleen vandaaruit niet kunnen reageren. Wel kan ik alles lezen. Hasta luego , y buenas noches,
  4. Marijke:
    9 september 2019
    Dank voor het spannende verhaal. Jullie hebben de draad goed opgepakt, lekker fietsen en vooral ook samen genieten. Mooie fietsdag vandaag!
  5. Hanneke:
    9 september 2019
    Gelukkig gaat het weer voorspoedig, heerlijk om dit te lezen.
    Mooi ingeraamd met d efoto’s, heerlijk weer, ook om te fietsen .Prachtig deel van dit grote land.
  6. Groetjes Ageeth:
    9 september 2019
    Pfff lekker spannend allemaal Petra. Hoop dat de rest van de vakantie ontspannend verloopt. Denk dat dat wel goed komt.