Chupito

23 september 2019 - Trujillo, Spanje

Heerlijk om vandaag weer op de fiets te stappen! Het weer is gelukkig erg mooi geworden en het ziet er voor de komende week goed uit. Het weer (lees regen) hoeft geen roet meer in het eten te gooien.
Eerst lekker in het huisje ontbeten en ons op ons gemak klaar gemaakt voor de etappe van vandaag. Die was niet zo lang, maar 65 km. We hadden een huisje 26 km voorbij Guadalupe gevonden en toen we het routeboek gingen bekijken bleek dat het huisje aan de fietsroute lag. Een gunstig toeval.

Een schitterende etappe vandaag. Met uitzicht op prachtige bergen, langs kurkeiken, door dorre velden waar stieren stonden te grazen die later worden klaargestoomd om in de arena te sterven, langs Middeleeuwse bruggen, door kleine dorpen waar altijd wel een bar te vinden is. Regelmatig even afgestapt om van de mooie vergezichten te genieten en waar mogelijk ook een foto gemaakt. Het komt op een foto vaak niet zo mooi uit als het in werkelijkheid is maar we proberen het toch vast te leggen.

Trujillo zagen we al van ver liggen. Op een berg met een kasteel er bovenuit torenend. Wat een schitterende plaats en zo’n mooie Plaza Mayor hebben we nog niet eerder gezien. We moesten fietsend door kleine steile straatjes boven komen en daar werden we met applaus van Nel en Jeroen en andere mensen die op het terras zaten, ontvangen. Heerlijk een biertje gedronken waarna we onze hotelkamer hebben opgezocht. Lekker douchen en liggen. Even bijkomen zoals renners dat horen te doen. Daarna door het plaatsje gelopen, in de kerk een kaarsje opgestoken voor alle overleden dierbaren en op de Plaza Mayor een drankje gedronken. Wat een schitterende plek. Na diverse recensies op Trip Adviser gelezen te hebben zijn we niet op de Plaza Mayor gaan eten maar in een restaurant daar vlak achter. Echt Spaans, geen toeristen, behalve wijzelf,  leuke bediening, goed geprijsd en heerlijk gegeten. Na het toetje kregen we nog een glaasje Limoncello aangeboden. Toevallig ben ik er dol op. Heb het al een paar keer zelf gemaakt, met citroenen die we zelf hebben geplukt in Alora. Hier noemen ze zo’n glaasje na het eten een Cupito. Na een toch wel vermoeiende dag hakt zo’n glaasje er wel in. Nu nog bloggen is misschien niet zo’n goed idee, mijn ogen vallen bijna dicht. Ga zo mijn mijn bed opzoeken. Morgen wordt het een etappe van 100 km.

Etappe 12 van Berzocana naar Trujillo, 65 km.
Totaal: 1059,5 km.

1. Mathilde:
    24 september 2019
    Wat een geweldige beelden weer. Ik zie alles voor me.
    Nog veel genieten voor jullie
  2. Marijke:
    24 september 2019
    Wat een prachtige omgeving om in te fietsen, en met zulk mooi nazomerweer.
    Een stralende dag gewenst!
  3. Ingrid Windmeijer:
    24 september 2019
    Wij in de regen en nu jullie in de zon! Van harte gegund...